Lush verzija: Svež pogled na najveće hitove The Body Shop-a

Lush verzija: Svež pogled na najveće hitove The Body Shop-a


Predstavljamo Lush verziju: nova verzija dragih favorita. Vratimo se u prošlost i prisetimo se nekih kultnih formula, kao i nekih naših vlastitih kreacija za koje možda niste ni znali. Odabrali smo voljene formule, osvežili ih i reformulirali za novo doba.


Ako niste koristili puter za telo, jeste li uopšte doživeli devedesete? To je jedan od mnogih kultnih proizvoda koji su The Body Shop učinili fenomenom na ulicama. Puno pre nego što je miris svežih, proizvoda bez ambalaže privlačio kupce u Lush, The Body Shop je osvajao svojim inovativnim formulama, kvalitetnim prirodnim sastojcima i hrabrom vizijom zaustavljanja testiranja na životinjama. Tih godina, osnivači Lush-a vodili su posao koji je pružao istraživanje i razvoj, proizvodnju, obuku i podršku kampanjama za The Body Shop i druge. Stvorili su katalog proizvoda koji su stekli slavu i bogatstvo na drugim mestima.


Kako je sve počelo


Počelo je s uzorcima koje je Anita, osnivačica The Body Shop-a, dobila od Constantine & Weir: male kompanije sa sedištem u Dorsetu. Kompaniju su osnovali triholog Mark Konstantin (danas koosnivač i CEO Lush-a) i kozmetičarka Elizabet Benet (devojačko Weir – takođe koosnivačica Lush-a). Ovaj par specijalizovao se za biljne kozmetičke formule i tretmane, od kojih su mnogi nastajali u kućnoj kuhinji Marka i Mo Konstantin. Šampon od kane koji su poslali Aniti možda nije izgledao komercijalno, ali Anita je u njemu videla potencijal. Impresionirana, naručila je veliku količinu, hemija je proradila, i započelo je moćno partnerstvo između The Body Shop-a i Constantine & Weir.


Mnogi od najpopularnijih ranih proizvoda potekli su iz ove kreativne saradnje srodnih duša. Ovo partnerstvo je takođe pomoglo da se oblikuju dinamične etičke politike i privuče osoblje i kupci koji su verovali da kapitalizam može biti snaga za dobro.


Sastojci koji čine razliku


Koosnivačica Lush-a i izumiteljka proizvoda, Helen Ambrosen, ima mnogo dragih uspomena na prijateljstva i proizvode nastale u ovom srećnom, užurbanom razdoblju. „Puteri za telo stvarno su postali stvar za sebe” priseća se. „Tih godina, osmislili su ih koosnivači Lush-a i naš kolega kozmetički poznanik Sten Krisztal, ali su pronašli dom drugde. Stoga je prikladno da se vraćaju tamo gde su i nastali.”


„Prirodni sastojci nisu bili fokus do tada, a ovo je bio početak njihove upotrebe za postizanje sjajnih efekata. Moj rekord u izradi losiona za ruke i telo od kakao putera bio je jedna tona u jednom danu – sve u kuhinji Marka i Mo. Karl [Bajgrejv – nekada izumitelj proizvoda, a sada koosnivač i direktor Lush-a] jednom je upao u posudu od 100 kg te smese. ”


Još jedan stari favorit koji Lush ponovno izrađuje (i trenutno preimenuje), takođe zauzima posebno mesto u Heleninom srcu. „Mostly Men bila je linija koju je The Body Shop imao” priseća se. „Mark je sedeo u publici na prezentaciji pakovanja – bez proizvoda unutra! Tada je shvatio da bi on trebalo da pravi proizvode, pa se vratio i napravili smo ga – brzo!”


Nova poglavlja


Uprkos svom velikom uspehu, The Body Shop i Constantine & Weir na kraju su krenuli različitim putevima. Mark i njegove kolege, stari i novi, prošli su teške poslovne lekcije s usponom i padom svoje kompanije za poručivanje putem pošte Cosmetics To Go, osnovane 1988. godine. Bilo je kreativno, a potom i bolno razdoblje od šest godina, ali su na kraju te lekcije (i vrednosti koje su ih ujedinile kroz sve nevolje) preneli u Lush. Lush-ov slogan “We Believe” nastala je u tom trenutku: skup osnovnih principa koji danas vode poslovne direktore, kao i tada.


Godine 2006., godinu dana pre svoje smrti, Anita i ostali deoničari prodali su The Body Shop L'Oréalu. Taj potez su mnogi kupci doživeli kao izdaju principa koje je kompanija zastupala. Marka nikad nije povratila svoju nekadašnju slavu, a s padom profita, L'Oréal je prodao The Body Shop Naturi 2017. Promena vlasništva na kraju nije mogla oživeti srce, dušu i kvalitetu brenda kojeg su nekad mnogi voleli.


Nakon bolnih lekcija iz Cosmetics To Go, koosnivači Lush-a – Mark i Mo Constantin, Elizabet Benet, Helen Ambrosen, Roven Brd, Pol Greves i Karl Bigrav – odlučili su pustiti da kvalitet sastojaka govori sam za sebe. Nestalo je bespotrebno pakovanje; zamenila ga je jednostavna ambalaža, proizvodi bez pakovanja i natpisi napisani kredom. Posao je postao poznat po jedinstvenom stilu delikates: sveže maske za lice poslužene na ledu, sapuni rezani po narudžbini poput sireva i šareni proizvodi za kupanje složeni poput voćnih štandova. Izlozi trgovina dali su prostor ozbiljnim kampanjama o društvenim, ekološkim i pravima životinja, privlačeći strastveno osoblje i kupce. Danas kompanija nastavlja putem protiv struje: odbija štetne platforme društvenih mreža i industrijske trendove, prednjači s proizvodima bez pakovanja i konzervansa te još uvek vodi borbu protiv testiranja na životinjama.


Hvala na uspomenama


Godine 2024., kada se pročulo da je The Body Shop završio u stečaju nakon još jedne promene vlasnika, to je izazvalo razne osećaje kod koosnivača Lush-a. Iako je poslovni odnos završio pre nekoliko kompanija, ta dva brenda dele istoriju, a često i iste dobavljače sastojaka. Oni koji se još sećaju kako su izrađivali kreme za Anitu u šupi Marka i Mo, želeli su se prisetiti tih ranijih formula, onih koje su postojale. Lush verzija predstavlja sveži pogled na stare prijatelje i klasike The Body Shop kompanije: počast hipi putu koji smo zajedno utabali kad je Anita pružila priliku našim prvim formulama.

Napisala Mili Alkist